bara lite grann om detta

tänkte bara skriva ett litet kort inlägg om mitt hår, eftersom jag fick en fråga av lina som ville veta hur jag behandlade 
det :)
•för det första så har jag kammat mitt hår med en svinhårs borste, det gör håret superlent och glansigt. finns att köpa på
tex åhlens och kicks för 95 kronor.
•jag använder hårinpackning minst 2 ggr i veckan
•sen efter det gnuggar jag in hårtopparna med en olja jag fick av min storasyster, den gör håret väldigt lent och luktar apelsin.
för att jag gör mitt hår längre lägger jag ricinolja i hårbotten (endast) inte i topparna för det slits så mycket. jag tror nog 
många av er har testat det, jag brukar göra så att jag bara her i det i håret, sen tar jag olivolja och gnider in det i topparna
(ännu ett tips jag fått av storsyrran) mandelolja funkar också fint. sen sover jag med det över natten, tvättar ur det på
morgonen, gör hårinpackning sen efteråt smörjer jag bara in det med apelsin oljan och låter det lufttorka, blåser ytterst sällan
mitt hår, blir bara om jag har väldigt brottom. 
 
om ni inte vill göra detta på tex en skolvecka så gör det på helgen, då bryr jag mig inte hur jag ser ut, så det är ju perfekt! :)
här har ni en ganska bra bild på håret, la i färgen först där uppe och sist ute i topparna.. ser ut som jag har ombre nästan,
haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0