objektiv

har ett litet problem här, jag funderar på att köpa ett nytt objektiv för pengarna jag fick i julklapp och jag har letat runt nu 
ett tag och har hört väldigt bra saker om dom här två sorters objektiven. kan ju inte direkt säga att jag är värsta fotografen
och vet allt om hur dom fungerar, men om man ska skilja dom åt på bästa sätt är ju det så att
 
macro objektivet är ju super bra om man vill ta bra bilder med mycket focus på en specifik sak och då blir bakrunden
blurrig och objektet blir väldigt skarpt, enda nackdelen är ju att det inte är så värst mycket zoom och det vill ju jag gärna ha..
 
sigma objektivet däremot har väldigt mycket zoom och bred vidvinkel så bilderna ser jättestora ut. mycket fina bilder om
man vill ta kort på stora landskap eller djur och fåglar. men det finns ju även en nackdel där med, det är så att ju mer man 
zoomar desto suddigare blir bilden. man kan inte ta såna där skarpa bilder man gör med ett macro och jag gillar verkligen 
att ta riktigt fina skarpa bilder.. 
 
åh, ja vet inte vad jag ska göra, det lutar mot ett macro men jag är inte säker. ska kolla runt lite mer och se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0